برای هر کارآفرینی، همیشه یک لحظهی تعیینکننده وجود دارد که در آن، یک ایده به چیزی بیش از ایده تبدیل میشود. آن لحظهای که با خود میگویید: «انگار واقعا دارد اتفاق میافتد». خب حالا فرض کنید این اتفاق افتاد و شما مراحل رشد را به سرعت سپری کردید و برند شما روز به روز بزرگتر شد، الان زمانی است که شما نیاز دارید یک طراحی لوگوی مناسب داشته باشید. اما چه لوگویی را باید انتخاب کنید و چگونه؟
چرا باید لوگو داشته باشیم؟
لوگو، نماد و نشانهی حرفهای بودن است. شاید شما کارتان را از زیرزمین خانهی خود شروع کرده باشید؛ اما داشتن لوگو یعنی اینکه کار شما به طور حرفهای آغاز شده است.
لوگو را میتوان به سرعت روی یک تکه دستمال یا با یک نرمافزار ابتدایی سریع شکل داد. اما برای ساخت لوگو باید فکر و تلاش بیشتری به کار ببندید. چرا که دست آخر شما میخواهید به لوگوی خود افتخار کنید. الی وال (Allie Wall) بازاریاب، میگوید: «باید پیش از رونمایی از لوگوی خود، حس خوبی به آن داشته باشید. چرا که این لوگو، روی همه چیز از جمله وبسایت، محصولات، کارتهای ویزیت، خبرنامهها، فاکتورها، شبکههای اجتماعی و … میآید.
اگر لوگو ضعیف باشد، دچار دردسر بزرگی میشوید. سعی کنید برای ساختن لوگویی متفاوت وقت بگذارید و ببینید کدام طرح با شما بهتر ارتباط برقرار میکند.» لوگوی استارتاپ شما عنصر تعیین کنندهی کسبوکارتان نیست اما به قطع یقین از اهمیت ویژهای برخوردار است.
گروه طراحی داخلی لارن
نقش لوگوهای برند در عملکرد شرکت
تحقیقات نشان میدهد که اثرات مثبت لوگوهای برند بر تعهد به برند مشتری و عملکرد شرکت، نه از فعال کردن شناسایی برند، همانطور که در حال حاضر درک میشود، بلکه عمدتاً از تسهیل هویت/بیانگری مشتری، نشان دادن مزایای عملکردی یک برند، و ارائه جذابیتهای زیباییشناختی ناشی میشود.
بنابراین، چرا یک لوگو مهم است؟ زیرا توجه را به خود جلب می کند، اولین تاثیر قوی ایجاد می کند، اساس هویت برند شما است، به یاد ماندنی است، شما را از رقابت جدا می کند، وفاداری به برند را تقویت می کند و مورد انتظار مخاطبان است.
لوگوها باعث شناسایی برند می شوند از مکدونالد گرفته تا اپل، شرکتهای پیشرو جهان فکر زیادی روی لوگوهای خود میکنند. شما فوراً برندهای برتر را بدون نیاز به دیدن نام آنها می شناسید. این نوع شناخت همان چیزی است که همه کسب و کارها هنگام ایجاد یک برند برای آن تلاش می کنند. لوگوی شما وفاداری مشتریان شما را تقویت می کند و شهرت شما را تثبیت می کند. همانطور که مشتریان با آن بیشتر آشنا می شوند، به آن پایبند خواهند بود، زیرا می دانند که هر بار که آن را می بینند همان خدمات عالی را دریافت می کنند.
یک لوگوی بد تاثیر منفی بر شرکت شما خواهد داشت.
لوگو یک نمایش بصری کلیدی از آنچه که کسب و کار شما مخفف آن است است و بسیار مهم است که پیام درست را منتقل کند. یک لوگوی ضعیف می تواند تأثیر منفی بر تصویر و شهرت شرکت شما داشته باشد.
- ۰۱/۰۹/۲۷